Copywriter to osoba pracująca nad kreacją wizerunku danej instytucji, towarzysząca jej od tak zwanej fazy pomysłu aż do realizacji projektu. Copywriting wymaga wiele samodyscypliny oraz masę trafnych, oryginalnych pomysłów. Każdy z nich musi być w jakimś stopniu powszechny i typowy, bo podlega procesowi weryfikacji.
Jeżeli chcesz, by twoja firma stała się żyłką złota, by od początku profesjonalista dbał o punkt wspólny między tobą a klientem – słowa, zatrudnij kogoś kompetentnego. W sieci znajdziesz osoby, które zajmą się dla Ciebie redagowaniem tekstów reklamowych, wszystkich tekstów publikowanych na twojej domenie.
Skuteczny copywriter nie obiecuje czegoś niemożliwego. Nie oszukuje swojego pracodawcy i wprost mówi, co może uzyskać – co i w jakim czasie. Dbanie o wizerunek własnej firmy jest usługą stałą, a nie tymczasową.
Copywriting przyciąga ku sobie wiele zdolnych i tych mniej zdolnych ludzi. Pierwsi z nich pracują nad spektakularnymi kampaniami reklamowymi, drudzy zadowalają się pisaniem podrzędnych artykułów, nierzadko takich, które w znacznym stopniu bazują na innych. Trzeba jednak podkreślić z pełną odpowiedzialnością, że copywriter to nie osoba przepisująca. Nie można mylić tych zagadnień.
Pisanie tekstów na zamówienie wymaga podstawowej orientacji w zagadnieniu, umiejętności wypowiadania się oraz wpływania na uczucia odbiorcy komunikatu. Dużo trudniejsze zdaje się być pisanie tekstów reklamowych, które wymaga znajomość technik perswazyjnych, czyli wywierania wpływu.