ludzie posiadający większą wiedzę potrafią przetwarzać nie tylko informacje zgodne, tak jak i inni, ale mają także dodatkową zdolność przetwarzania informacji niezgodnych kiedy otrzymują oba te rodzaje informacji. Z dotychczasowych badań wynika, że wiedza zwiększa „przepustowość” obserwatora w przypadku manipulowania informacjami sprzecznymi kategorialnie, ale dzieje się tak w bardzo specyficznych warunkach: kiedy zgodne i niezgodne informacje dostępne są jednocześnie oraz (2) kiedy zarówno ludzie mający rozległą wiedzę, jak ci, którzy mają wiedzę uboższą, są w posiadaniu informacji zgodnych (Fiske, Kinder, Larter, 1983). A zatem ludzie posiadający dużą wiedzę są bardziej wnikliwi w sytuacjach, w których innym dopasowywanie do kategorii stereotypowych się nie udaje. Kiedy zawartość treściowa tych kategorii znana jest zarówno ludziom o dużej wiedzy, jak ludziom o mniejszej wiedzy, to ci, którzy mają większą wiedzę, potrafią przetwarzać informacje niezgodne w sposób pełniejszy niż ci, którzy mają mniejszą wiedzę, dzięki czemu nie muszą bezwzględnie odwoływać się do kategorii społecznych. (W stosunku do tej hipotezy odnotować można dwa zastrzeżenia. Po pierwsze, ludzie o większej i mniejszej wiedzy różnią się zazwyczaj nie tylko tym, że są bardziej pojętni w jakiejś specyficznej dziedzinie. Po drugie, przewidywania te dotyczą przede wszystkim zróżnicowanej przepustowości informacyjnej w warunkach wspólnej wiedzy, jak stwierdzono wyżej charakteryzując dwa warunki wyjściowe. Hipoteza ta odnosi się zatem do ściśle określonych warunków opisanych wyżej).
WIĘKSZA WIEDZA
Nasza sonda:
Loading ...
Losowe artykuły:
Wychowanie fizyczne dzieci
Posted in: Brainmax pl gryBardzo często jest tak, że dzieci, które chodzą do szkoły mają swoja jedna ulubiona lekcję. Do najbardziej popularnych i lubianych lekcji przez dzieci należy z całą pewnością wychowanie fizyczne, które
Read More-
Zebrania rodziców z nauczycielami
Posted in: Lumosity opinie -
Więcej, więcej praktyki
Posted in: Neurogra pl opinie -
LICZNE PRACE
Posted in: Trening mózgu -
-
ROLA AFEKTU W PROCESACH
Posted in: Płeć mózgu pdf